SecondHandHeaven Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Betaling

SecondHandHeaven modtager betaling med Bankoverførsel og MobilePay
Alle beløb er i DKK. Danske kroner.

Levering

SecondHand Heaven leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 14.00

SecondHand Heaven sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leverings dato. Post Danmarks kvalitets-mål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
SecondHand Heaven kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevene leverancer, fremsender SecondHand Heaven naturligvis en ny leverance uden beregning.

Alle ordrer der bliver lagt inden 14.00 vil som regel blive sendt samme dag fra os. Det kan hænde at vi også sender varer samme dag, hvis det er bestilt efter førnævnte tidspunkter, men det kan vi ikke garantere.
Levering til Bornholm og visse småøer er som udgangspunkt ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. SecondHand Heaven tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du eventuelt vælge leverings datoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Der sendes ikke batterier og nikotinholdgie væsker til Færøerne & Grønland, på baggrund af told og fragt restriktioner. Skulle der alligevel blive bestilt batterier og nikotinholdgie væsker, vil disse blive slettet fra ordren uden varsel.

Er der spørgsmål til afsendelses- eller modtagelses tidspunkt for pakker, er man altid velkommen til at kontakte os på kontakt@secondhandheaven.dk, så vil vi gøre hvad vi kan for at hjælpe.

Reklamationsret

Ifølge Købeloven har du som forbruger to års reklamationsret på fejl og mangler på alle varer.

Der skelnes imellem fejl og mangler ved produktet på den ene side og slidtage på produktet på den anden side.
Det betyder med andre ord, at hvis du har købt en vare, der ikke virker som følge af en fejl eller mangel ved selve udformningen og/eller funktionaliteten ved produktet, så er du berettiget til, at reklamere over produktet i henhold til købelovens regler.

Er der på den anden side tale op almindelig slid inden for reklamations-periodens udløb der har forårsaget, at produktet ikke længere fungerer optimalt, så vil du ikke kunne reklamere over produktet.

SecondHand Heaven vil dække returnerings omkostningerne, der vil medføre, viser det sig dog, at det returnerende produkt ikke har fejl og mangler, vil dette anses som en reklamation og forbrugeren vil da stå for fragtomkostninger.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Kim Andreasen
Tubækvej 2,
8881 Thorsø, Danmark.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Du som kunde har i forhold til Købeloven 14 dages returret på alle ordrer og/eller varer, såfremt varen er i samme tilstand, som da den blev bestilt.
Perioden regnes fra den dag, du aflægger ordren.

Ved retur sørger forbrugeren selv for fragtomkostninger, der vil medføre.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@secondhandheaven.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelses formular og sende med retur. Den finder du her: Fortrydelsesformular

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale og blive kunde hos hos, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos secondhandheaven.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes automatisk.

Som registreret hos secondhandheaven.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@secondhandheaven.dk

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@secondhandheaven.dk

Opdateret: 05/06-2021